Reserveren, wijzigen of annuleren, hoe werkt dit?

Een rit reserveren, wijzigen of annuleren is heel makkelijk. Dit kan telefonisch of online via uw account op MijnPlusOV. En een e-mail sturen kan natuurlijk ook! Een reservering, wijziging of annulering kunt u niet doorgeven aan de chauffeur.

Online reserveren: MijnPlusOV

Heeft u een vervoerspas, dan kunt u gemakkelijk online via het boekingsportaal een rit reserveren, wijzigen of een gereserveerde rit afzeggen. Dit kan 24 uur per dag op elk moment dat het u uitkomt. U krijgt meteen een bevestiging.

Telefonisch reserveren

Voor het reserveren van een rit belt u met 088-758 76 54. Dit kan vanaf 8.00 uur ’s morgens tot 20.00 uur ’s avonds. Als u ons belt, dan vragen wij u om de volgende gegevens:

  • Uw naam en pasnummer (als u een PlusOV-vervoerspas heeft).
  • Vertrek- en bestemmingsadres (met uw huisnummer en postcode).
  • Het aantal passagiers dat met u meereist (inclusief begeleider, kinderen of hulphond).
  • Hulpmiddelen of overige bagage.
  • Uw telefoonnummer voor de Belservice.
  • De gegevens van de terugrit (indien van toepassing).

Belt u ons voor een reservering, dan hoort u meteen wat uw rit gaat kosten.

Per e-mail reserveren

Een rit per e-mail reserveren, kan ook. Als u met meer mensen samen wilt reizen, dan kunt u alleen per e-mail reserveren. Een groepsrit is mogelijk vanaf vijf personen. U reist dan gezamenlijk van hetzelfde vertrekadres naar hetzelfde bestemmingsadres. Kinderen tot vier jaar kunnen gratis mee (maximaal 2 kinderen) onder begeleiding van een betalende reiziger van 18 jaar of ouder.

Stuur een e-mail naar info@plusov.nl met de volgende gegevens:

  • Naam en pasnummer (van alle reizigers als zij een PlusOV-vervoerspas hebben)
  • Vertrek- en bestemmingsadres (met huisnummer en postcode).
  • De gewenste vertrek- of aankomsttijd.
  • Het aantal passagiers dat met u meereist, inclusief begeleider, kinderen of assistentiehond.
  • Hulpmiddelen of overige bagage.
  • Het telefoonnummer waarop de Belservice u vlak voor vertrek kan bereiken.
  • De gegevens van de terugrit (indien van toepassing).

Rit wijzigen of annuleren

Via MijnPlusOV kunt u uw rit zelf wijzigen of annuleren. Natuurlijk kunt u ons ook bellen. Geef uw wijziging of annulering minstens een uur vóór de vertrektijd aan ons door. Wij brengen de chauffeur op de hoogte. U kunt uw rit niet bij de chauffeur wijzigen of annuleren.

Veelgestelde vragen

Wilt u enkele minuten voordat de taxi bij u voorrijdt een telefoontje krijgen, zodat u weet dat de chauffeur eraan komt? Maak dan gebruik van de Belservice. Dat geeft u de tijd om u klaar te maken voor vertrek. Geef bij het reserveren van uw rit door dat u de Belservice wilt gebruiken met uw telefoonnummer erbij.

De chauffeur belt ook bij u aan zodra hij er is. Daarna wacht hij nog twee minuten op u.

Maakt u vaak dezelfde rit, bijvoorbeeld op dezelfde dag in de week en op hetzelfde tijdstip én heeft u een Wmo-pas? Dan kunt u bij PlusOV voor het lopende kalenderjaar vooruit reserveren. Dit kan telefonisch op 088 - 758 76 54.

Op feestdagen rijden wij geen vaste ritten. Valt uw vaste rit op een feestdag, dan vervalt deze automatisch.

Meld uw vaste ritten telefonisch af op 088-758 76 54 als u bijvoorbeeld met vakantie gaat. Of als u moet worden opgenomen in het ziekenhuis.

Op feestdagen rijden wij geen vaste ritten. Valt uw vaste rit op een feestdag, dan vervalt de rit vanzelf.