Reserveren, wijzigen of annuleren, hoe werkt dit?

Een rit reserveren, wijzigen of annuleren is heel makkelijk. Dit kan telefonisch of online via uw account op MijnPlusOV. En een e-mail sturen kan natuurlijk ook! Een reservering, wijziging of annulering kunt u niet doorgeven aan de chauffeur.

Online reserveren: MijnPlusOV

Heeft u een vervoerspas, dan kunt u gemakkelijk online via MijnPlusOV een rit reserveren, wijzigen of een gereserveerde rit afzeggen. Dit kan 24 uur per dag op elk moment dat het u uitkomt. U krijgt meteen een bevestiging.

Telefonisch reserveren

Voor het reserveren van een rit of voor een algemeen reisadvies in uw regio belt u met 088-758 76 54. Dit kan vanaf 6.30 uur ’s morgens tot 0.00 uur ’s nachts. (nummerlink mobiele telefoon). Als u ons belt, dan vragen wij u om de volgende gegevens:

  • Uw naam en pasnummer (als u een PlusOV-vervoerspas heeft).
  • Vertrek- en bestemmingsadres (met uw huisnummer en postcode).
  • Het aantal passagiers dat met u meereist (inclusief begeleider, kinderen of hulphond).
  • Hulpmiddelen of overige bagage.
  • Uw telefoonnummer voor de Belservice.
  • De gegevens van de terugrit (indien van toepassing).

Belt u ons voor een reservering, dan hoort u meteen wat uw rit gaat kosten.

Per e-mail reserveren

Een rit per e-mail reserveren, kan ook. Als u met meer mensen samen wilt reizen, dan kunt u alleen per e-mail reserveren. Een groepsrit is mogelijk vanaf vijf personen. U reist dan gezamenlijk van hetzelfde vertrekadres naar hetzelfde bestemmingsadres. Kinderen tot vier jaar kunnen gratis mee (maximaal 2 kinderen) onder begeleiding van een betalende reiziger van 18 jaar of ouder.

Stuur een e-mail naar info@plusov.nl met de volgende gegevens:

  • Naam en pasnummer (van alle reizigers als zij een PlusOV-vervoerspas hebben)
  • Vertrek- en bestemmingsadres (met huisnummer en postcode).
  • De gewenste vertrek- of aankomsttijd.
  • Het aantal passagiers dat met u meereist, inclusief begeleider, kinderen of assistentiehond.
  • Hulpmiddelen of overige bagage.
  • Het telefoonnummer waarop de Belservice u vlak voor vertrek kan bereiken.
  • De gegevens van de terugrit (indien van toepassing).

Rit wijzigen of annuleren

Via MijnPlusOV kunt u uw rit zelf wijzigen of annuleren. Natuurlijk kunt u ons ook bellen. Geef uw wijziging of annulering minstens een uur vóór de vertrektijd aan ons door. Wij brengen de chauffeur op de hoogte. U kunt uw rit niet bij de chauffeur wijzigen of annuleren.

Veelgestelde vragen

Wilt u enkele minuten voordat de taxi bij u voorrijdt een telefoontje krijgen, zodat u weet dat de chauffeur eraan komt? Maak dan gebruik van de Belservice. Dat geeft u de tijd om u klaar te maken voor vertrek. Geef bij het reserveren van uw rit door dat u de Belservice wilt gebruiken met uw telefoonnummer erbij.

De chauffeur belt ook bij u aan zodra hij er is. Daarna wacht hij nog twee minuten op u.

Maakt u vaak dezelfde rit, bijvoorbeeld op dezelfde dag in de week en op hetzelfde tijdstip én heeft u een Wmo-pas? Dan kunt u bij PlusOV voor het lopende kalenderjaar vooruit reserveren. Dit kan telefonisch of via MijnPlusOV.

Op feestdagen rijden wij geen vaste ritten. Valt uw vaste rit op een feestdag, dan vervalt deze automatisch.

Dit kan via MijnPlusOV of telefonisch.

  • Meld uw vaste ritten af als u bijvoorbeeld met vakantie gaat. Of als u moet worden opgenomen in het ziekenhuis.
  • Op feestdagen rijden wij geen vaste ritten. Valt uw vaste rit op een feestdag, dan vervalt de rit vanzelf.

Ja, dat kan. U kunt alleen telefonisch uw vaste ritten reserveren. Wij controleren dan of het openbaar vervoer voor u een alternatief is. Als dit zo is, dan krijgt u een OV-reisadvies.

Kiest u er na het OV-reisadvies voor om de rit met PlusOV te maken, dan betaalt u het hogere OV-tarief. Meer hierover vindt u op de pagina Tarieven en rekenvoorbeelden.