Wijzigingen doorgeven, hoe werkt dat?

Om u veilig te kunnen vervoeren, moeten we altijd weten met welke taxi en chauffeur u reist. Daarom is het belangrijk dat u wijzigingen nooit doorgeeft aan de chauffeur. Voor (incidentele) wijzigingen in de ritten neemt u contact op met ons. Voor wijzigingen in uw persoonlijke situatie neemt u contact op met de gemeente.

Wijzigingen doorgeven aan PlusOV

Geef (incidentele) wijzigingen in de ritten altijd door aan ons. Wij kunnen dan de chauffeur informeren. Daarmee voorkomt u dat de taxi en andere reizigers voor niets op u blijven wachten. Met ‘incidentele wijzigingen doorgeven’ bedoelen we:

  • Het af- en aanmelden van een rit wanneer u bijvoorbeeld ziek bent.
  • Het afmelden van een rit wanneer u naar een arts of naar de tandarts moet. U regelt dan zelf vervoer.
  • Het afmelden van de ritten wanneer u korte tijd met vakantie gaat en geen vervoer nodig heeft.

Wijzigingen doorgeven aan uw gemeente

Wanneer er iets verandert in uw situatie, dan moet u dit doorgeven aan uw gemeente. Uw gemeente zorgt dat deze informatie bij ons terechtkomt. Bijvoorbeeld:

  • Als u (naar een andere gemeente) gaat verhuizen.
  • ls uw adres verandert (ook als het een eenmalige of tijdelijke verandering is).
  • Als u van zorgaanbieder verandert.
  • Als uw telefoonnummer of een noodnummer verandert zodat wij u kunnen bereiken ingeval van nood.
  • Als uw e-mailadres verandert.
  • Als dagen en tijden veranderen waarop wij u moeten halen en brengen.
  • Als u langere tijd ziek bent en wij u daardoor langere tijd niet hoeven te vervoeren.
  • Als u meer of minder zorg nodig heeft en de zorgindicatie moet veranderen.