Hoe werkt het halen en brengen?

De tijden waarop we u ophalen, sluiten aan op de tijden waarop de instelling voor dagbesteding geopend is. Uw gemeente vraagt deze dagen en tijden bij uw zorgaanbieder op en geeft ze aan ons door. Kloppen de tijden niet, neem dan contact op met uw gemeente. Of vraag uw zorgaanbieder om dit voor u te doen.

Waar haalt de chauffeur u op?

Woont u in een flat of zorgcentrum? Dan begeleidt de chauffeur u vanaf de centrale ingang. Of vanaf de plaats die is afgesproken toen de chauffeur kennis met u kwam maken. De taxi zorgt dat u op zijn vroegst een kwartier voor de afgesproken begintijd bij uw zorgaanbieder aankomt.

Van huis naar de dagbestedingslocatie

De chauffeur haalt u op de afgesproken tijd op. Zorg dat u op tijd klaarstaat. Wel kan de taxi een kwartier eerder of later zijn. Dit hangt af van de drukte in het verkeer en van het aantal kinderen dat meereist. Bent u niet op tijd, dan wacht de taxi vier minuten. Daarna zal de chauffeur ons bellen om te vragen wat hij moet doen. Wij proberen dan eerst (telefonisch) te achterhalen wat er aan de hand is. Daarna vertelt PlusOV wat de chauffeur moet doen. Het kan zijn dat de taxi zonder u moet vertrekken om een volgende reiziger op te halen. U zorgt dan zelf voor vervoer.

Van de dagbestedingslocatie naar huis

Op de afgesproken tijd haalt de taxi u op bij de zorgaanbieder om weer naar huis te gaan.

Tijden en routes kunnen veranderen

De tijden waarop de taxi u ophaalt, kunnen veranderen. Bijvoorbeeld als een nieuwe reiziger met u meereist naar de zorgaanbieder. Dan passen we de route aan. Ook tijdens vakanties kunnen de ophaaltijden veranderen, vooral tijdens de zomervakantie. Als er voor u iets verandert, dan krijgt u hier op tijd informatie over. Ook kan het zijn dat u een andere chauffeur heeft of via een andere route rijdt.

Veelgestelde vragen

Dit is maximaal 60 minuten voor een enkele reis. Het kan zijn dat de dagbestedingslocatie verder weg ligt waardoor uw reistijd langer is. Wij doen ons best om de reistijd zo kort mogelijk te houden.

Openingstijden kunnen veranderen door het jaar heen. Het is de bedoeling dat uw zorgaanbieder de openingstijden doorgeeft, zodat wij de planning kunnen aanpassen als het nodig is. Als de ophaaltijd hierdoor meer dan een kwartier vroeger of later wordt, dan hoort u dit van ons.