Wijzigingen doorgeven, hoe werkt dat?

Om uw zoon of dochter veilig te kunnen vervoeren, moeten we altijd weten met welke taxi en chauffeur uw kind reist. Daarom is het belangrijk dat u wijzigingen nooit doorgeeft aan de chauffeur. Voor (incidentele) wijzigingen in de ritten neemt u contact op met ons. Voor wijzigingen in de situatie van uw kind neemt u contact op met de gemeente.

Wijzigingen doorgeven aan PlusOV

Geef (incidentele) wijzigingen in de ritten altijd door aan ons. Wij kunnen dan de chauffeur informeren. Daarmee voorkomt u dat de taxi en andere kinderen voor niets op uw kind blijven wachten. Met ‘incidentele wijzigingen doorgeven’ bedoelen we:

  • Het af- en aanmelden van een rit wanneer uw kind bijvoorbeeld ziek is.
  • Het afmelden van een rit wanneer uw kind naar een arts of naar de tandarts moet. U regelt dan zelf het vervoer van uw kind.
  • Het afmelden van de ritten wanneer uw kind korte tijd met vakantie gaat en geen vervoer nodig heeft.

Wijzigingen doorgeven aan uw gemeente

Wanneer er iets verandert in de situatie van uw kind, dan moet u dit doorgeven aan uw gemeente. Uw gemeente zorgt dat deze informatie bij ons terechtkomt. Bijvoorbeeld:

  • Als u (naar een andere gemeente) gaat verhuizen.
  • Als er iets verandert in het huisadres van uw kind (ook als het een eenmalige of tijdelijke verandering is).
  • Als uw kind van dagbestedingslocatie verandert.
  • Als uw telefoonnummer of een noodnummer verandert zodat wij u kunnen bereiken ingeval van nood.
  • Als uw e-mailadres verandert.
  • Als de openingstijden van de dagbestedingslocatie veranderen. U kunt ook aan de dagbestedingslocatie vragen dit te doen.
  • Als uw kind langere tijd ziek is en daardoor voor langere tijd geen vervoer nodig heeft.
  • Als uw kind meer of minder zorg nodig heeft en de zorgindicatie moet veranderen.