Foto klanttevredenheidsonderzoek PlusOV

PlusOV krijgt een 7,7 voor het leerlingenvervoer

In november vorig jaar vroegen we ouders en verzorgers hoe tevreden ze zijn over onze dienstverlening in de maanden augustus tot en met oktober. Zij beoordeelden dit met een 7,7. Bij het vorige onderzoek in 2018 kreeg het leerlingenvervoer een 7,1 als eindcijfer.

Ouders en verzorgers konden een online vragenlijst invullen. De vragen gingen over het op tijd rijden van de taxi’s, het voertuig, de chauffeur en het contact met PlusOV tussen augustus en oktober. 134 van de 558 ouders deden mee.

Chauffeurs hoogste score

Vooral de chauffeurs kregen een positieve beoordeling. Hun behulpzaamheid, vriendelijkheid en rijgedrag scoorden gemiddeld een 8,1. De vragen over de taxi werden gemiddeld beoordeeld met een 8,0. Veel ouders en verzorgers gaven aan dat ze tevreden zijn over het op tijd rijden van de taxi’s (gemiddeld 7,6), maar dat dit nog beter kan. Hetzelfde geldt voor het contact met PlusOV (gemiddeld 7,1), waarbij vooral het contact tussen PlusOV en de taxibedrijven en de verwerkingstijd van mutaties beter kunnen.

Aan de slag

PlusOV is blij met de resultaten van het onderzoek. Directeur Henk Meijer: “Het is fijn om te zien dat we op de goede weg zitten. Ouders waren heel helder in hun antwoorden, daar ben ik dankbaar voor. We gaan er ook echt iets mee doen. We zullen blijven investeren in kennis en klantgerichtheid van onze medewerkers. Verder hebben we al stappen gezet door ouders en verzorgers per e-mail persoonlijk te informeren over de coronamaatregelen. Dat gaan we in de toekomst vaker doen als het nodig is. Waar het kan, doen we dit met een link naar onze website. Die is eind vorig jaar compleet vernieuwd en bevat meer informatie over het leerlingenvervoer dan voorheen.”