Daarnaast is het ziekteverzuim onder de chauffeurs flink hoger dan gebruikelijk. Dit met het oog op de nog steeds toenemende aantal ritten, maakt dat het momenteel lastiger is om de kwaliteit te leveren die PlusOV hoog in het vaandel heeft staan.
Zo kan het zijn dat de taxi te laat komt of dat er geen vervoer mogelijk is op het door u gewenste moment. Door de toename in de telefonische verzoeken voor een rit en de vragen wanneer er een vertraging is, zijn onze medewerkers soms telefonisch minder goed bereikbaar dan dat u van ons mag verwachten.
Wij helpen u zo goed mogelijk op weg
We nemen daarom per direct de volgende maatregelen:
- Wij adviseren u dringend om minimaal één dag van tevoren en vóór 15.00 uur zowel uw heen- als terugrit te boeken.
- Wanneer u tóch op dezelfde dag een rit wenst te reserveren is de kans veel kleiner dat uw rit kan worden uitgevoerd.
- Ritten naar de huisarts, tandarts, fysio, prikpoli, ziekenhuis, bruiloft en begrafenis hebben prioriteit. Geef dit bij het reserveren van uw rit duidelijk aan.
- Reis als het kan zoveel mogelijk buiten de drukke uren. De drukke uren zijn tussen 08:00-10:30 uur en 13:30-16:30 uur.
- Mocht bij uw telefonische reservering van een rit blijken dat er geen taxi meer beschikbaar is op het door u gewenste tijdstip, dan zal de medewerker van PlusOV u een alternatief tijdsvoorstel aanbieden.
- De taxi kan maximaal 15 minuten eerder of later dan het afgesproken tijdstip bij u voor de deur staan. Zorg dat u op tijd klaar bent voor vertrek.
Wij vragen uw begrip
We begrijpen heel goed dat deze maatregelen niet plezierig voor u zijn. De uitdaging voor ons is om samen met u de beschikbare vervoerscapaciteit zo goed mogelijk te benutten met het beperkt aantal beschikbare chauffeurs. We vragen uw begrip hiervoor, maar ook uw flexibiliteit en medewerking.