Diana zit zelf in een elektrische rolstoel en kan niet met gewoon openbaar vervoer reizen. “Ik vind dat je altijd moet kijken naar wat beter kan. Daarom geef ik regelmatig tips aan PlusOV”, vertelt Diana. Ze vindt het belangrijk om dit op een positieve manier te brengen. “Zo bereik je samen met de medewerkers van PlusOV meer.” Diana gaat binnenkort een app uittesten, waarmee je straks bij PlusOV ritten kunt boeken. “Dat vind ik heel leuk om te doen. Ik geef dan tips om de app nog gebruiksvriendelijker te maken.” De verwachting is dat de app eind 2022 beschikbaar is.
Leuke uitstapjes
“Ik gebruik het vervoer van PlusOV naast functionele ritjes ook om leuke uitstapjes te maken.” Dankzij haar ervaringen zijn de mening en ideeën van Diana heel waardevol voor PlusOV. “Wij reizigers weten het beste hoe het is om te reizen op afroep. Het gaat dan om heel praktische dingen. Zo is het voor reizigers heel fijn om te weten wanneer de taxi aankomt, zodat je niet te lang buiten in weer en wind of juist felle zon hoeft te wachten in je rolstoel.”
Waar en wanneer?
Het reizigerspanel komt twee keer per jaar bij elkaar. “De onderwerpen die we bespreken, zijn telkens verschillend,” vertelt Diana. Elke bijeenkomst duurt ongeveer 2 uur. De bijeenkomsten worden in het gemeentehuis in Apeldoorn georganiseerd. Ze vinden twee keer per jaar plaats. “We zijn nog op zoek naar mensen. Naar reizigers dus, die vanuit eigen ervaring weten wat er beter of anders kan. Dus ben je gemotiveerd: meld je aan en laat je horen!”
Hoe kan ik me aanmelden
Wilt u ook in het reizigerspanel van het vraagafhankelijk vervoer plaats nemen? Stuur dan een mail naar info@plusov.nl. Zet in deze mail uw naam, adres, telefoonnummer én uw pasnummer. Dan nemen wij zo snel mogelijk contact met u op. De eerstvolgende bijeenkomst is op maandag 10 oktober in Apeldoorn.